Citrom, hab, csók

Citrom, hab, csók

Spenótos-túrós lepény szalonnával

2014. május 30. - citromhabcsok

Ki szeretné a hétvégét a konyhában tölteni? Most kivételesen én sem, ezért kerestem valami nagyon egyszerű és gyors receptet, hogy több idő maradjon az olyan hobbijaimra, amelyek nem a sütés-főzéshez kötődnek. Mert vannak ám olyanok is, például meglátogatom a Gourmet Fesztivált:)

A leveles tészta minden "ételt kell raknom az asztalra, de azonnal" esetben jó barát. Ennek a lepénynek az előkészítése kb. 20 perc, főleg ha előre kinyújtott tésztát veszel, a maradék 35 percet pedig megoldja a sütő. Én egy késői vacsorára dobtam össze sebtiben, és határozottan állítottam, hogy ebből nem lesz blogposzt, éhes vagyok, enni akarok, nem bohóckodok fotózással. A fotózással mondjuk tényleg nem bohóckodtam, úgyhogy amikor legközelebb készítem, itt képcsere lesz. De pont amiatt, mert amint megettük, rögtön azon gondolkoztam, mikor süthetném ugyanezt legközelebb, rájöttem, hogy csak írnom kell róla nektek. 

Hétvégén egy levessel ebédnek, hétköznap egy pohár borral vacsorának tökéletes választás.

Ha nem szeretnél lemaradni a receptjeimről és egyéb gasztrotémákról, kövesd a Citrom, hab, csók Facebook-oldalát is!

P1050497.JPG

Hozzávalók: (25 cm-es piteformához)

30 dkg leveles tészta

25 dkg spenót

25 dkg túró

1 db tojás

2 dl tejszín

10 dkg húsos szalonna vagy füstölt sonka

2 gerezd fokhagyma

só, frissen őrölt bors, olaj

Előmelegítem a sütőt 200 fokra.

A szalonnát vékony csíkokra vágom és kevés olajon pirosra sütöm. A serpenyőből kirakom egy tányérra. A megmaradt zsiradékon megfonnyasztom a spenótot a vékony szeletekre vágott fokhagymával együtt. Leveszem a tűzről és hozzákeverem a túrót, a tejszínt, majd végül a tojást is. A sült szalonnát is a spenóthoz adom. Ízlés szerint sózom, borsozom.

A leveles tésztát 3-4 mm vastagságúra nyújtom, vagy ami még ennél is jobb, előre nyújtott leveles tésztát veszek. A piteformát vékonyan kivajazom és eligazgatom benne a tésztát. Egyenletesen eloszlatom benne a túrós tölteléket és kb. 35 percre a sütőbe tolom. Akkor jó a lepény, ha a tészta aranybarnára sült, a töltelék pedig nem rezeg, mikor megrázom a formát.

P1050498.JPG

A recept innen jött.

A bejegyzés trackback címe:

https://citromhabcsok.blog.hu/api/trackback/id/tr636211937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása