Citrom, hab, csók

Citrom, hab, csók

Málnás-fehér csokis scone

2015. február 18. - citromhabcsok

Azt szeretem a scone-ban, hogy – akárcsak a muffin – végtelen variációs lehetőséget kínál. Én is készítettem már Bounty-s verziót, majd egy egészséges-áfonyást, és most újra egy bűnösebb kombináció van soron.

Családi összefogással készült a süti, mondhatnám, hiszen a fehércsoki-cseppeket nagybátyámtól kaptam ajándékba karácsonykor, a málna nagyszüleim kertjében termett, és a húgom válogatta ki a szemeket egyesével majd dobozolta be, hogy én most bűvészkedhessek velük a konyhában. Tesóm egyébként a málnapakolást művészi szintre vitte. Csak a legszebbeket rakta el, és nem csak úgy össze-vissza beledobálva a dobozba, hanem szépen-sorban egymás mellé, majd amikor már nem beborította a doboz alját, egymás fölé helyezve három szinten sorakoztak a szemek. Hihetetlen az a fajta precizitás, amivel ő az ételt kezeli. Én fogtam volna két marék málnát, beleszórtam volna egy zacskóba, és úgy eltettem volna a fagyasztó mélyére, hogy soha többé meg nem találom.

Ha nem szeretnél lemaradni a receptjeimről és egyéb gasztrotémákról, kövesd a Citrom, hab, csók Facebook-oldalát is!

p1070085.JPG

Hozzávalók (8 darabhoz):

250 g liszt

25 g cukor

fél csomag sütőpor (1 evőkanál)

fél teáskanál só

85 g vaj apró kockákra vágva, lehűtve

170 g málna

85 g fehér csokoládé apró kockákra vágva

1 nagy tojás

1 teáskanál vaníliakivonat

80 ml tejszín

p1070076.JPG

A sütőt előmelegítem 180 fokra.

A lisztet, a cukrot, a sütőport és a sót az aprító táljába öntöm, majd hozzáteszem a vajat is. A gép segítségével morzsás állagúra összedolgozom. Beleöntöm egy nagyobb tálba, majd hozzákeverem a málnát és a fehér csokit is.

Egy másik edényben a tojást a vaníliakivonattal és a habtejszínnel együtt összekeverem, majd a málnás morzsára öntöm, és gyorsan összeforgatom a száraz hozzávalókkal. A tészta elég ragacsos lesz, de nem szabad tovább lisztezni, mert az a süti puhaságának rovására megy.

Lisztezett felületre borítom, és lisztezett kézzel gombócot formálok belőle, amit aztán kb. 2,5 cm vastag koronggá lapogatok. Egy belisztezett, éles késsel 8 egyenlő részre vágom. Spatula segítségével átemelem a sütőpapírral bélelt tepsire. A scone-t ekkor meg lehet szórni egy kis kristálycukorral, én ezt a részt kihagytam. 25-30 percre a sütőbe teszem, addig sütöm, míg enyhén meg nem barnul.

Sütirácsra téve hagyom kihűlni.

p1070088.JPG

A recept innen származik.

A bejegyzés trackback címe:

https://citromhabcsok.blog.hu/api/trackback/id/tr677182357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása