Citrom, hab, csók

Citrom, hab, csók

Fahéjas csiga

2014. február 16. - citromhabcsok

Még mindig nem tudod, mivel teheted elviselhetőbbé a hétfő reggelt? Nekem van egy receptem.

Nem áltatok senkit azzal, hogy gyors menet lesz, a kelt tészta egyszerűen nem lehet az. De mondok három okot, amiért mégis megéri nekikezdeni. Először is, régi ízeket idéz: a nagymama kakaós csigája, foszlós kalácsa, lekváros buktája... Egy harapás a puha kelt tésztából, és indul az időutazás. Másodszor: a dagasztáskor olyan jól bele lehet gyúrni a dühünket, bánatunkat a tésztába, hogy az felér egy stresszkezeléssel. Harmadszor: a családod, barátaid, kollégáid vagy akinek épp sütöd a házi csigát, istennek/istennőnek fog tekinteni. Tapasztalat. Méghozzá nagyon kellemes.

Ha nem szeretnél lemaradni a receptjeimről és egyéb gasztrotémákról, kövesd a Citrom, hab, csók Facebook-oldalát is!

P1050103.JPG

Hozzávalók:

A tésztához:

400 g liszt

2,5 teáskanál porélesztő

3 evőkanál cukor

1 teáskanál só

120 ml víz

60 ml tej

40 g vaj

1 nagy tojás

A töltelékhez:

45 g puha vaj

1,5 evőkanál őrölt fahéj

50 g cukor

A mázhoz:

100 g porcukor

1,5 evőkanál tej vagy tejszín

1 teáskanál vaníliakivonat

Először is elkészítem a tésztát. Félrerakok 70 g lisztet, a maradékot egy nagy tálba öntöm, és alaposan elkeverem a cukorral, a sóval és az élesztővel. Ezután a vajat, a tejet és a vizet összemelegítem. Ne forraljuk, épp hogy csak meleg legyen. Hozzáöntöm a liszthez, majd beleütöm a tojást is. Összekeverem a hozzávalókat, majd elkezdem adagolni hozzá a maradék lisztet, addig, amíg a massza puha tésztává áll össze és el nem válik az edény falától.

Jöhet a dagasztás: ezt én kézzel csináltam. Ragacsos egy művelet. Ha túlságosan ragad, kevés lisztet még szórhatunk hozzá, vagy a kezünket belisztezhetjük a dagasztáskor. Addig kell gyúrni, míg rugalmas, fényes tésztát nem kapunk. Ha ujjunkkal benyomjuk a tésztát, és visszaugrik az eredeti helyzetébe, akkor jó lesz. Ebben a videóban három dagasztási technikát is bemutatnak, én a másodikhoz hasonlót csináltam.

Miután végeztem a dagasztással, egy vékonyan kivajazott edénybe teszem a tésztagombócot, és meleg helyen 15 percig kelni hagyom.

Ezután lisztezett felületen 35x20 cm-es téglalappá nyújtom, megkenem a puha vajjal, és megszórom a fahéj és a cukor keverékével. Szorosan feltekerem, és éles késsel 1,5 cm-es szeletekre vágom. A csigákat egy vajjal vékonyan kikent 23 cm-es piteformában egymás mellé helyezem. Fóliával lazán letakarva meleg helyen 60-90 percig kelesztem.

20 perccel azelőtt, hogy betenném a csigákat a sütőbe, előmelegítem a sütőt 190 fokra. A csigáknak 25 percet kell bent tölteniük, 15 perc után alufóliával letakartam őket, hogy ne barnuljon meg túlságosan a tetejük.

Sütirácson hagyom kihűlni, majd tálalás előtt rácsorgatom a mázat. Kihagyhatatlan reggeli.

A recept innen származik, csak a liszt mennyiségén módosítottam kicsit.

A bejegyzés trackback címe:

https://citromhabcsok.blog.hu/api/trackback/id/tr805816111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása