Citrom, hab, csók

Citrom, hab, csók

Citromos-cukkinis sütemény

2014. július 21. - citromhabcsok

Egy héten keresztül kerülgettem a konyhában a cukkinit, mire rászántam magam, hogy sütit süssek belőle. Sokan elzárkóznak attól, hogy zöldséget használjanak édességeknél, rám ez azért nem jellemző (bizonyítékok itt, itt és itt). A cukkini most először, de valószínű nem utoljára került terítékre. Olyan puha, szaftos tésztát állítottam elő a segítségével, amiről eddig nem is hittem, hogy létezhet. A roppanó mákszemek és a citromos krémsajtos máz pedig felrakják az i-re a pontot. Ha a zöldséges sütiket szeretném megszerettetni egy, a műfaj iránt jelentős szkepticizmussal viseltető ismerősömmel, én ezzel próbálkoznék.

Ha nem szeretnél lemaradni a receptjeimről és egyéb gasztrotémákról, kövesd a Citrom, hab, csók Facebook-oldalát is!

P1050922.JPG

Hozzávalók (egy 24 cm átmérőjű tortaformához):

A tésztához:

3 evőkanál mák (nem őrölt) + a díszítéshez

2 citrom reszelt héja

80 ml tej

225 g vaj szobahőmérsékleten

180 g nádcukor

4 tojás

fél teáskanál vaníliakivonat

150 g liszt

2 teáskanál sütőpor

75 g darált mandula

egy csipet só

255 g reszelt cukkini (a cukkiniből ki kell nyomkodni a nedvességet, ez már a víz nélküli súly)

A krémsajtos mázhoz:

150 g krémsajt

60 g porcukor

2 teáskanál citromlé

fél citrom reszelt héja

P1050935.JPG

Kivajazom a tortaformát.

A mákot és a reszelt citromhéjat egy kisebb tálba teszem. A tejet forráspontig melegítem, majd ráöntöm a mákszemekre. Hagyom hűlni, miközben készítem a tésztát.

A sütőt előmelegítem 190 fokra.

A vajat a cukorral habosra keverem. Ha alaposak vagyunk, és miért ne akarnánk azok lenni, ez a művelet kb. 8 percet vesz igénybe. Időnként egy spatulával lekaparom a tál szélére ragadó masszát és elvegyítem a többivel.

A tojásokat szétválasztom, a sárgáját egyesével hozzáadom a vajas keverékhez. A masszához öntöm a vaníliakivonatot, majd a tésztához szitálom a lisztet és belekeverem a darált mandulát is.

A kinyomkodott cukkinit is beleforgatom a masszába. Ezután adom hozzá a tejjel kevert mákot és citromhéjat.

A tojásfehérjét egy csipet sóval kemény habbá verem. A habot óvatosan a cukkinis tésztához forgatom.

A keveréket a tortaformába öntöm és elegyengetem.

A 190 fokos sütőben kb. 40 percig sütöm. Tűpróbával ellenőrzöm, hogy elkészült-e. Amint a teszteléshez használt hústű/spagettitészta tisztán jön ki a tésztából, kiveszem a süteményt.

Kb. 10 percig állni hagyom a tortaformában, majd kiveszem belőle és sütirácson hagyom teljesen kihűlni.

Miután a sütemény teljesen kihűlt, elkészítem a krémsajtos mázat is. A krémsajtot a porcukorral kikeverem, majd hozzáadom a citromkrémet is. A mázat egyenletesen eloszlatom a süti tetején és díszítésképp kevés mákot szórok rá.

P1050941.JPG

Ez volt a recept alapja.

A bejegyzés trackback címe:

https://citromhabcsok.blog.hu/api/trackback/id/tr726524999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása