Citrom, hab, csók

Citrom, hab, csók

Körtés, márványsajtos, baconös lepény

Bejegyzés alcíme...

2013. november 14. - citromhabcsok

Ma először éreztem igazán, hogy itt a tél. Bár jó lenne ezt az érzést valami jó tömény habos-babos édességgel elfojtani magamban, és a biztonság kedvéért még egy forró csokit is ráereszteni, hogy végleg elmossa, úgy döntöttem, erős leszek, és valami sósat sütök vacsorára.

Miközben készítettem, kicsit úgy éreztem magam, mint Jamie: egy kis tésztanyújtás itt, egy kis körtekaramellizálás ott, némi márványsajt-morzsolgatás, és már terjengenek is az isteni illatok, kész a vacsora. Igaz, Jamie fél óra alatt három fogást is könnyedén összedob, nekem meg segítséggel is csak egy sikerült, de hát mi hajtana előre tovább a fejlődés útján, ha már most képes lennék erre?:) Az estém mindenesetre feldobta ez az ízterápia, vagy a sikerélmény, vagy a pohár fehérbor, amit ittam hozzá, vagy az összes így együtt. Ha orvos lennék, ezt a receptet felírnám a hideg miatt fellépő búskomorság ellen.

Ha nem szeretnél lemaradni a receptjeimről és egyéb gasztrotémákról, kövesd a Citrom, hab, csók Facebook-oldalát is!

P1040690.JPG

Hozzávalók (3 személyre, egy 18x29 cm-es formához):

1,5 dkg vaj

2 evőkanál balzsamecet

2 nagyobb körte

30 dkg leveles tészta

10 dkg márványsajt

4 dkg dió

10 dkg bacon egy centi széles csíkokra vágva

só, bors

A sütőt 200 fokra előmelegítem. Egy nagyobb serpenyőben a vajat a balzsamecettel közepes lángon felforrósítom, beleteszem a kimagozott, cikkekre vágott körtét. Oldalanként 2-2 percig karamellizálom. A tűzről levéve sózom, borsozom. A sózásnál figyelembe kell venni azt is, hogy mind a sajt, mind a bacon sós, ezért óvatosan kell szórni.

A leveles tésztát kinyújtom, úgy hogy a szélein kb. 2 cm-es vonalban vastagabb maradjon a tészta. Átteszem a sütőformába. A tésztán elrendezem a körteszeleteket, majd rámorzsolom a márványsajtot és megszórom az durvára vágott dióval. 15-20 percre a forró sütőbe tolom.

Míg a tészta sül, egy forró serpenyőben gyorsan ropogósra pirítom a bacont is. Az olajat kicsit leitatom róla, és a már elkészült pitére szórom. Mi száraz fehérbort ittunk hozzá, mennyei hétköznapi vacsora lett. 

A receptet a TV Paprika októberi számában találtam. Csak a rukkolát cseréltem baconre az egészségesség jegyében:)

A bejegyzés trackback címe:

https://citromhabcsok.blog.hu/api/trackback/id/tr125629326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása