Citrom, hab, csók

Citrom, hab, csók

Aszalt paradicsomos stangli

Bejegyzés alcíme...

2013. november 09. - citromhabcsok

Klasszikus házibuli-receptet hoztam ma. Gyors, sós, pici csavarral. Utóbbit szó szerint kell érteni. Nem ez nyeri el majd a buli szépségdíját, de én most nem is erre játszottam. A sörnek vagy bornak viszont jó kísérője lesz.

A meghittség mellett egyébként az ételek és italok változatossága miatt is szeretem a házibulikat. Azt nem tudom, hogy a mai utó-Halloween parti mennyire lesz meghitt a rémségesebbnél rémségesebb jelmezesek között, de a jó társaság és a jó kaja biztosított. Csak konyhatündérek kapnak meghívást:) Már 5 éve tart a hagyomány, és bár a jelmezem még mindig nem teljes, és ma is rohangálnom kell a városban, hogy véglegesítsem, minden évben várom, hogy kinyíljon a "mauzóleum ajtaja", és beléphessek rajta.

Ha nem szeretnél lemaradni a receptjeimről és egyéb gasztrotémákról, kövesd a Citrom, hab, csók Facebook-oldalát is!

P1040599.JPG

Hozzávalók:

50 dkg liszt

1 csomag sütőpor

csipet só

1 dl olívaolaj

3 dl tej

15 dkg olajban eltett szárított paradicsom

11 dkg puha vaj

1,5 dl tejszín


A sütőt előmelegítem 220 fokra.

A lisztet egy nagy tálba szitálom, majd elkeverem benne a sütőport és a sót. Az olajat hozzáöntöm a tejhez, majd az egészet a lisztes keverékhez adom, és gyors mozdulatokkal tésztává gyúrom. Két részre osztom, majd először az egyik, majd a másik tésztagombócot egy kb. 50x20 cm-es téglalappá nyújtom.

Közben gyorsan összeállítom a tölteléket is. Ehhez a szárított paradicsomot apróra vágom (én aprítót használtam ehhez a folyamathoz) és elkeverem a puha vajjal és a tejszínnel. Mivel az olajban eltett szárított paradicsom általában többféle fűszernövénnyel ízesített, ezért én nem szoktam mást hozzátenni. Ha viszont natúr paradicsommal van dolgunk, mehet hozzá a só, bors, valamint bazsalikom, oregánó, esetleg kakukkfű, minden, ami alapesetben is illik a paradicsomhoz.

A kinyújtott tésztalapokat megkenem a masszával, majd 5x10 cm-es csíkokra vágom, a csíkokat hosszában félbehajtom és a két végét fogva megcsavarom. Sütőpapírral bélelt tepsire teszem őket, majd tojássárgájával megkenem a tetejüket. A forró sütőbe tolom, majd kb. 12 perc múlva, amikor már aranybarnára pirultak, kiveszem őket.

Sütirácsra téve hagyom kihűlni.

A recept innen származik, az arányokon azonban változtattam kicsit, mert az eredeti tésztát nehezen lehetett kezelni.

A bejegyzés trackback címe:

https://citromhabcsok.blog.hu/api/trackback/id/tr915620987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2013.11.09. 16:39:11

Szia! Az 1 csomag az itt a Dr Oetkeres 12g-os csomagot takarja? :)

citromhabcsok 2013.11.09. 17:43:53

@Réka ‎: Szia Réka! Igen, azt használtam hozzá.

parvati 2013.11.17. 10:24:15

akkor most neki allok olajositani az aszalt paradicsomomat :)
süti beállítások módosítása