Citrom, hab, csók

Citrom, hab, csók

Csokidarabos keksz

Bejegyzés alcíme...

2013. október 15. - citromhabcsok

Visszatértem. Kinek hiányoztam?:)

Úgy döntöttem keretes szerkezetbe zárom a New York-i utat, és újra egy Jóbarátok és Amerika ihlette sütit sütök. Így találtam rá erre a csokidarabos kekszre. Pont egy ilyen pofonegyszerű sütire volt szükségem, hogy vissza tudjak rázódni a szó szerint szürke hétköznapokba. Annak is örültem, kb. fél percig, hogy tudom használni a frissen beszerzett mérőcsészéimet, de aztán rájöttem, hogy ígyis-úgyis át kell fordítanom normál mértékegységre a mennyiségeket, szóval sokat nem egyszerűsödött az életem. Ez a keksz azonban még így is megvan fél óra alatt.

Egyébként a New York-i utam gasztronómiai mérlege, már ami a kézzelfogható dolgokat illeti: 2 pitetál, egy mérőcsésze-készlet, 3 szakácskönyv, 3 magazin, földimogyoróvaj, mandulavaj, csokilencse és egy habverő alakú kulcstartó. Valószínűleg ilyen-olyan formában minden elő fog fordulni itt a blogon is. Kivéve a kulcstartót. De talán egyszer majd azt is megmutatom.

Ha nem szeretnél lemaradni a receptjeimről és egyéb gasztrotémákról, kövesd a Citrom, hab, csók Facebook-oldalát is!

P1040304.JPG

Hozzávalók (kb. 15 darabhoz)

145 g liszt

1 kávéskanál sütőpor

1 csipet só

150 g cukor

115 g puha vaj

1 kávéskanál vaníliakivonat

1 nagy tojás

150 g sütésálló csokilencse

50 g darabolt dió vagy mandula

Előmelegítem a sütőt 190 fokra.

Egy kisebb tálban összekeverem a lisztet, a sütőport és a sót. Utána a vajat a cukorral és a vaníliakivonattal krémesre keverem, majd hozzáadom a tojást. Fokozatosan hozzákeverem a száraz hozzávalókat, a csokit és a mandulát.

Ezután egy evőkanál segítségével kiporciózom a masszát egy sütőpapírral borított tepsibe. Helyet kell hagyni a gombócok között, mert meg fognak nőni sütés folyamán (személyes tapasztalat). A kekszeket aranybarnára sütöm kb. 10-12 perc alatt, majd miután kiveszem, pár percig hagyom a tepsin hűlni. Mikor már kicsit megszilárdultak, átrakom őket sütirácsra, hogy teljesen kihűljenek. Igyunk hozzá egy pohár tejet vagy kakaót, és fogjuk rá a nyuszira:)

És akkor itt a Jóbarátok vonatkozó epizódja (kicsit rossz képminőséggel és angolul):

A bejegyzés trackback címe:

https://citromhabcsok.blog.hu/api/trackback/id/tr85568459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása