Citrom, hab, csók

Citrom, hab, csók

Zöldteás sajttorta - a 15 perc hírnévért

Bejegyzés alcíme...

2013. november 23. - citromhabcsok

Tudok egy receptet 15 perc hírnévre: készítsd el a zöldteás sajttortát, és vidd el egy családi/baráti rendezvényre, vagy a munkatársaidnak. A következő mondatokkal fogsz találkozni: "Ebben spenót van?", "Mitől ilyen zöld?", "Elég bizarr színe van, csak egy falatot kérek, hogy megkóstolhassam.", "Van még egy szelet?". Ennyi érdeklődő tekintetet ilyen kevés macerával én még nem szereztem.

A zöldteás sajttorta meglepő módon a teától zöld és nem a spenóttól. Persze nem a hagyományos filteresre kell gondolni, hanem egy speciális Japán fajtára, melyet matcha teának hívnak, és por formában lelhető fel. Én először macaron-töltelékként találkoztam vele, és azonnal megfogott a gyönyörű színe és az édeskés íze is. Azután sütöttem belőle sajttortát, adtam habcsókhoz, és ittam matcha teás lattét is. A beszerzése valószínűleg Pesten a legegyszerűbb, én az Ázsia Bt-ben szoktam látni, de lehet, hogy egyéb ázsiai boltokban is kapható. Vidéken szerintem a teaházakban érdemes próbálkozni. Nem olcsó, 50 g 1000 forint körül mozog, de ez a mennyiség például 3,5 sajttortához elég lenne. Hogy ne kelljen folyton sajttortát készíteni belőle, teszek még fel matchás recepteket a blogra.

A torta nyáron bogyós gyümölcsökkel díszíthető, én most gránátalmát használtam, egyrészt mert szezonja van, másrészt mert imádom az apró, roppanó, csodaszép színű magjait, és nem utolsó sorban még C-vitaminnal is tele van, ami jól fog jönni az egyre hidegebb, nyálkásabb időben.

Ha nem szeretnél lemaradni a receptjeimről és egyéb gasztrotémákról, kövesd a Citrom, hab, csók Facebook-oldalát is!


P1020866.JPG

Hozzávalók (24cm-es tortaformához)

120 g zabkeksz

45 g vaj

500 g mascarpone

150 g porcukor

100 ml habtejszín

2 kisebb tojás

40 g liszt

14 g matcha tea

A tortaformát kibélelem sütőpapírral. A kekszet ledarálom, majd hozzáadom az olvasztott vajat, és összedolgozom a morzsát. Kézzel vagy egy kanál hátuljával egyenletesen eloszlatom a tortaforma alján, jól lenyomkodom, majd amíg a krémet készítem, beteszem a hűtőbe.

A sütőt előmelegítem 110 fokra. A krém összes hozzávalóját egy nagyobb tálba rakom, egy spatulával kicsit összekeverem, majd botmixer segítségével simára turmixolom. A masszát ráöntöm a kekszalapra, és kb. 110 percre sütőbe teszem. Úgy lehet ellenőrizni, hogy elkészült-e, hogy óvatosan megrázzuk. Ha már csak a közepe mozog egy kicsit, akkor jó lesz. Résnyire nyitott ajtónál a sütőben hagyom kihűlni, majd 2-3 órára, de akár egy egész éjszakára is a hűtőbe teszem. Díszíteni a már említett bogyós gyümölcsökkel vagy gránátalmával lehet.

A receptet Varga Gábor "Desszert szerelem" című könyvében találtam.

A bejegyzés trackback címe:

https://citromhabcsok.blog.hu/api/trackback/id/tr925649406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása