Citrom, hab, csók

Citrom, hab, csók

Kávékrém hétfő reggelekre

2013. szeptember 30. - citromhabcsok

Ez biztosan felébreszt. Vagy legalábbis érdemes lesz érte felkelni. Főleg hétfőn reggel. Főleg amikor még a hidegfront is úton van.

Nem variáltam túl: találtam egy narancsos kávékrém receptet Stahl Juditnál, kivettem belőle a narancsot, raktam rá tejszínhabot, és tejkaramellát morzsoltam a tetejére. Az volt a terv, hogy a karamellát is saját kezűleg készítem, ami végül meg is történt. A gond csak annyi volt, hogy ez a karamella nem akart morzsálódni. Inkább nyúlt és ragadt. Egyébként isteni finom, és egy húzósabb szerelmi bánat esetén nem átallnám egy ültő helyemben megenni, hiába tudom, hogy negyed kiló cukor van benne. De jelenleg konszolidáltabb az érzelmi életem annál, minthogy vajkaramellát nyalogassak egy romantikus filmet nézve, úgyhogy még ki kell találnom, mit kezdjek vele. Szóval a kávékrémem tetején bolti tejkaramella morzsái láthatók.

Ha nem szeretnél lemaradni a receptjeimről és egyéb gasztrotémákról, kövesd a Citrom, hab, csók Facebook-oldalát is!

P1030422.JPG

Hozzávalók (4 adaghoz):

2 tojás sárgája

5 dkg cukor

1 evőkanál liszt

1 dl erős feketekávé

2 dl hideg tej

A tetejére:

1,5 dl habtejszín

4 szem omlós tejkaramella

A tojás sárgáját a cukorral és a liszttel kézi habverővel összekeverem, majd folyamatos keverés mellett hozzáadom a kávét és a tejet is.

Ezután a kávés folyadékot egy edénybe öntöm, és alacsony lángon, folyamatos kevergetés mellett sűrű krémmé főzöm (ez kb. 20 percig tart). Elosztom négy pohárba, és hagyom kihűlni. Miután kihűlt, a tetejére tejszínhabot halmozok és rámorzsolom a karamellát.

P1030425.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://citromhabcsok.blog.hu/api/trackback/id/tr425539134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása