Citrom, hab, csók

Citrom, hab, csók

Répatorta gyömbéres krémsajttal

2013. november 04. - citromhabcsok

Először a nagymamámnál ettem répatortát. Emlékszem, nem akarta elmondani nekem, hogy mi van benne, addig, amíg meg nem kóstolom. Én meg nem akartam megkóstolni addig, amíg nem mondja el, hogy mi van benne. Mivel sok olyan trükkön voltam túl, melynek során a nyúlból csirke, az őzből pedig marha lett a családi ebédeken, ezért nem kockáztathattam. Bár azt azért reméltem, hogy itt nem áll fenn egy állat más bőrbe bújtatása.

Végül én győztem, és megtudtam, hogy répatortát sütött. Nem repestem az örömtől, de a kíváncsiság hajtott. Az lett a vége, hogy mama évekig sütötte nekem a répatortát a családi ünnepekre. Aztán meguntam és feledésbe merült. Nemrég megint eszembe jutott, és úgy döntöttem megcsinálom a saját verziómat. Az a jó benne, hogy az elkészítése egyszerű, az íze viszont komplex: gyömbéres, gyümölcsös, diós, kicsit már-már karácsonyos. Ráhangolódásnak jó lesz.

Ha nem szeretnél lemaradni a receptjeimről és egyéb gasztrotémákról, kövesd a Citrom, hab, csók Facebook-oldalát is!

P1040541.JPG

Hozzávalók:

180 g nádcukor

180 ml növényi olaj

60 g joghurt

3 nagyobb tojás

2 teáskanál vaníliakivonat

250 g liszt

1 teáskanál szódabikarbóna

2 csapott teáskanál fahéj

1 csipet őrölt szerecsendió

1 csipet só

300 g finomra reszelt sárgarépa

100 g datolya, kimagozva, apró darabokra vágva

50 g dió durvára vágva

A krémsajtos mázhoz:

200 g krémsajt

70 g porcukor átszitálva

4 kávéskanál őrölt gyömbér

A sütőt 175 fokra előmelegítem, a tepsit – én jelen esetben egy 23x30 cm-est választottam, de egy 24 cm-es tortaforma is jó lesz – kivajazom, kilisztezem és félreteszem.

Egy nagy tálban egy kézi mixer segítségével közepes fokozaton összekeverem a cukrot és az olajat. Amikor nagyjából összeálltak, hozzáadom a joghurtot. Nem kell megijedni, a keveréknek elég fura színe és állaga lesz, de kb. 1 perc keverés után össze fog állni egy kocsonyás állagú masszává. Ekkor jöhetnek a tojások: egyesével adom őket a masszához, és mindegyiket jól elkeverem benne. Ezután hozzáadom a vaníliakivonatot is. Míg a száraz hozzávalókat összeállítom, ezt a tálat félreteszem.

A lisztet összekeverem a szódabikarbónával, a fahéjjal, az őrölt szerecsendióval és a sóval. Apránként a nedves hozzávalókhoz öntöm, és addig keverem, míg már nem látszanak lisztdarabok. Jöhet a maradék három hozzávaló: a reszelt sárgarépa, a datolya és a dió. A répát kicsit kinyomkodom, majd a datolyával és a dióval együtt beleöntöm a tálba, és gyors mozdulatokkal a tésztába forgatom, míg egyenletesen el nem oszlanak a masszában. A keveréket a kivajazott, kilisztezett tepsibe öntöm, elegyengetem, és kb. 30-35 percre a sütőbe tolom. Akkor van kész, amikor a tűpróbához használt hústűre/hurkapálcára/spagettitésztára nem ragad már semmi. Figyeljünk arra, hogy ne süssük túl, mert kiszárad, és akkor annyi a finom szaftos répatortának, ugyanolyan lesz, mint az átlag répatorták. Már a 28. perctől elkezdhetjük tesztelgetni, hogy ezt megakadályozzuk. Miután kiveszem a sütőből, sütőrácson hagyom kihűlni.

A krémsajtos mázhoz már akkor kiveszem a krémsajtot a hűtőből, amikor a tészta a sütőbe kerül. Egy kézi habverővel elkeverem benne a porcukrot és az őrölt gyömbért. Amikor a süti teljesen kihűlt, egyenletesen eloszlatom rajta mázat.

Én úgy vettem észre, hogy az egy nap állás jót tesz a sütinek, még puhább lett a végeredmény.

A süti készítéséhez ezt a receptet vettem alapul.

A bejegyzés trackback címe:

https://citromhabcsok.blog.hu/api/trackback/id/tr25611708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása