Citrom, hab, csók

Citrom, hab, csók

Sült túrópuding málnaöntettel

2014. január 15. - citromhabcsok

Bevallom, az utóbbi időben ritkán kapott el az érzés, hogy édességet akarok enni. Most, azonnal, mindenféle késlekedés nélkül. Valószínű ezért is került fel viszonylag kevés recept a blogra. De úgy tűnik, kezd elhagyni a karácsonyi csömör, és lassan újra a régi leszek. Hiába akartam azonban minél gyorsabban, minél jobb édességhez jutni, nem cukrászdai sütire vágytam, hanem sajátra, aminek már az illatával is jóllakhatok, amíg a sütőben készül. 

A következő kritériumokkal indultam neki a keresésnek: készüljön el gyorsan, ne legyen szükség semmi extra hozzávalóra, és legyen krémes. Végül puding lett belőle, túróból, Stahl Judit egy régebbi receptjét alapul véve. Az ízesítését viszont nyáriasra hangoltam, hamár úgysincs tél: a lime és a málna dominál. Az öntetbe még egy kis rum is került, így olyan az egész, mint egy finom koktél. Pont erre vágytam.

Ha nem szeretnél lemaradni a receptjeimről és egyéb gasztrotémákról, kövesd a Citrom, hab, csók Facebook-oldalát is!

P1040899.JPG

Hozzávalók (2 személyre):

A túrópudinghoz:

3 tojás

25 dkg túró

3 evőkanál tejszín

1 lime reszelt héja 

2 evőkanál limelé

fél vaníliarúd kikapart magja

10 dkg cukor

5 dkg liszt

egy csipet só

Az öntethez:

25 dkg málna

4 cl rum

fél lime leve

4 púpozott teáskanál cukor

Előmelegítem a sütőt 200 fokra, vékonyan kivajazok, kilisztezek négy szufléformát, esetleg egy 6 darabos minikuglóf-formát veszek elő. Én utóbbit tettem.

Szétválasztom a tojásokat. A sárgáját a túróval és a tejszínnel egy fakanál segítségével összekeverem, majd hozzáadom a cukrot és a lisztet, belereszelem a lime héját, hozzáöntöm a levét, és a vaníliamagokat is belekaparom.

Ezután a tojásfehérjét egy csipet sóval kemény habbá verem, majd óvatosan hozzáforgatom a túróhoz. A masszát ezután a kivajazott, kilisztezett formákba kanalazom, és 15 percre a sütőbe teszem.

Ezalatt gyorsan elkészítem a málnaöntetet: ehhez mindössze annyit kell tenni, hogy a hozzávalókat összeöntöm egy kisebb lábasba, majd közepes lángon besűrítem a keveréket. Végül sűrű szitán átpasszírozom, hogy a málnamagok fennakadjanak. 

A kész pudingokat egy sütirácsra téve hagyom langyosra hűlni, majd tányérra borítom őket, és meglocsolom az öntettel. 

A bejegyzés trackback címe:

https://citromhabcsok.blog.hu/api/trackback/id/tr435757874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása